Aktualitások
2020.04.16.
 Sorozat indul Dr Paul Clayton könyvéből

2017.08.12.
 A gondolatok ereje 3.rész

2017.08.31.
 A gondolatok ereje 4.r.


A összes aktualitás megjelenítése »

Hírlevél

Elolvastam és elfogadom az adatkezelési tájékoztatóban leírtakat.
Adatok módosítása, leiratkozás vagy aktiválás újraküldése:

Elérhetőség
Kirko Ezoterikus Szabadegyetem

Cím: Budapest VII., Rákóczi út 12.
Telefon: +36 70 422 2599

E-mail: info@kirko.hu

Aktualitások

Az étkezésről

2013.12.05.

Vajon mit együnk reggelire ?

(avagy néhány tévhit eloszlatása)

 

És mit ne?

 

 

 

reggel 7-9-ig a legaktívabb a gyomrunk,9-11-ig a hasnyálmirigyünk. Azaz még a legenergiadúsabb ételből is energia lesz, nem pedig zsír. A reggelinek jó kiadósnak kell lennie. Ezért érdemesebb kását enni: rizs,zab, stb.( de nem tejjel hanem vízzel főzve)

De ha kenyeret eszünk, vagy kenyeret vajjal, dzsemmel, ezt nagyon gyorsan megemésztjük. Ezért sokkal gyorsabban megéhezünk. Az agyunk csak glükózt fogyaszt, ezért az étel glükóz tartalma gyorsan elfogyasztódik. Ezután a vér cukortartalma hirtelen leesik, az agyunk éhezni kezd, újabb édes ételt követelve. A feleslegesen elfogyasztott glükóz viszont zsírrá alakul bennünk. ezért az ideális étel számunkra a szénhidrát és a fehérje. A ducibb embereknek pedig a fehérje.

Mit ne együnk reggelire:

1. Cukor és édes gyümölcs.

A cukrot szervezetünk gyorsan feldolgozza, s utána ingerli a hasnyálmirigyünket. Erre válaszul inzulint kezd termelni. Ezért a vérünk cukorszintje egy pillanat alatt lezuhan, amitől apatikusak, fáradtak leszünk ahelyett hogy tele lennénk energiával. Éppen ezért estére egészséges pl. édes körtét enni, reggelire viszont kifejezetten rossz. Sok benne a durva rost, ami ingerli az emésztőrendszerünk belső, selymes bőrét. De ez egyéb gyümölcsökre is érvényes, pl. a banánra is.

2. Fehér kenyér, édes sütemények.

Az ember minél több glükogén (glükózt tartalmazó) terméket eszik, annál nagyobb esélye van arra, hogy kövér lesz.  Arról nem is szólva hogy a fent említett termékekben egyéb adalékok is vannak, pl. élesztő, ami gázosodást okoz.

3. Joghurt, kefír

Ezt az emberek szívesen eszik reggelire. De sajnos hiába. Kárt ugyan nem okoz, de hasznot sem. Ezeket a termékeket a bennük levő élő baktériumok miatt esszük. De mivel reggel a gyomor üres, a gyomorsav egy pillanat alatt megsemmisíti őket, a belekbe már nem jutnak be, ott nem fejtik  ki hasznos tevékenységüket. Viszont este---az már igen…..az hasznos.

4. Kolbász, virsli.

Jobb ha tudjuk, hogy még a legdrágább kolbászban vagy virsliben is minimális mennyiségű hús és maximális mennyiségű szója, zsír, só, foszfát, nátrium nitrit van. Mindez rettenetesen egészségtelen. Sokkal egészségesebb húst fogyasztani.

5. Sajnos a müzli, amit sokan szeretnek reggelizni, egyenesen egészségtelen. Sok tudatlan ember teszi vele tönkre gyermekét, illetve hozzászoktatja már fiatalon. Éhes gyomorra ugyanis ingerlik a gyomrot, arra késztetik hogy túlzott mennyiségű gyomorsavat termeljen,

ami mindenképpen káros.

A müzli gyártási technológiája olyan, hogy az ásványi anyagok és vitaminok nagyobb része

elvész benne. Viszont sok egészségtelen ingredienst, ízesítőt valamint cukrot tartalmaz.

6. A frissen facsart gyümölcslé állítólag nagyon egészséges. Ez így is van, csak nem éhgyomorra.

Túlingerlik a gyomrot és a hasnyálmirigyet, túl sok gyomorsav termelésére késztetik a gyomrot. Azonban ha evés után egy órával isszuk, akkor már nincs káros hatásuk.


Jó étvágyat kívánok , Kovács József